computer

computer

software-network-aplication-IT
computer

computer

software-network-aplication-IT

راهنمایی ساده در مورد خرید قطعات کامپیوتر


POWER


بخریم - پاور Silver Stone
از مزایای این پاور تنها به این نکته اشاره می کنم که در مقابل نوسانات برق بسیار مقاوم است به طوری که اگر سیستم در حالت Load کامل (کار سنگین) نباشد و کسری از ثانیه برق قطع شده و دوباره وصل شود سیستم Restart نمی شود


بخریم - پاور Cooler master
محصولات این شرکت در رده حرفه ای قرار می گیرند و اکثرا قیمت بالایی دارند (100 تا 300 هزار تومان) . البته این شرکت پاورهای ارزانتری هم دارد که برای رده متوسط بازار عرضه شده اند و قیمتی در حدود 60 هزار تومان دارند.

بخریم - Green
این محصول هم که ضاهرا تولید داخل است و کیفیت مناسبی دارد البته نه در حد دو مورد بالایی

----------------------------------------------------------------------------------------------

مادربرد Mother Board

نخریم - مادربرد Asus
خرید این مادربرد مساوی است با اشکالات و ناسازگاری های عجیب و غریب از قبیل خاموش شدن ها و Reset شدن های ناگهانینخریم - Biostar
تمام محصولات این شرکت گمنام جز بی کیفیت ترین و غیر قابل اعتمادترین ها هستند و مادربرد های این شرکت نیز از این قاعده مستثنا نیستند.
تنها عاملی که باعث فروش نسبی این مارک در ایران شده است اول تبلیغات - دوم قیمت - سوم گارانتی سازگارارقام می باشد

بخریم - Gigabyte
این شرکت پیشرو در عرضه محصولات جدید و باکیفیت می باشد به طوری که بسیاری از تکنولوژی های نوین را ابتدا این شرکت در محصولاتش به کار برد و پس از آن شرکت های دیگر مثل اسوس و MSI و ... به این تکنولوژی ها روی آوردند . امروزه گیگابایت پرچمدار مادربرد و کارت گرافیک در جهان است.
از جمله این تکنولوژی های جدید می توان به استفاده از خازن های جامد ژاپنی و لایه مسی دو انسی و تکنولوژی های نرم افزاری و سخت افزاری مختلف برای کاهش مصرف برق در کلیه مادربرد های این شرکت اشاره کرد.
از نظر سازگاری با قطعات جانبی مثل کارت های TV و ... حرف اول را می زند. همچنین درایور های سخت افزاری و بایوس این شرکت مرتبا به روز می شوند و به راحتی می توانید آخرین ورژن آنها را از سایت این شرکت دانلود کنید.

بخریم - MSI
مادربردهای این شرکت از لحاظ کیفیت و کارایی در پس محصولات گیگابایت قرار می گیرند ولی با توجه به قیمت کمتر محصولات این شرکت نسبت به Gigabyte ، محصولات این شرکت نیز گزینه مناسبی به شمار می روند.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Mouse , Keyboard


نخریم - موس و کیبورد Meva
به جرات می توان گفت بی کیفیت ترین کیبوردهای حال حاظر را محصولات میوا تشکیل می دهند و اصلا برای تایپ و بازی مناسب نیستند ولی با تبلیغات و بسته بندی های جذاب توانسته مشتری های بسیاری را به سمت خود بکشاند.
البته موس های این شرکت چندان بد نیست و برای کاربران عادی مشکلی ایجاد نمی کند.

بخریم - بهترین کیبورد های بازار فقط A4tech , gigabyte هستند و بهترین موس هم A4tech می باشد که هم از نظر ارگونومی و هم از نظر قیمت و کیفیت بهترین است.

محصولات logitech را هم به خاطر قیمت های نجومی و غیر منطقی به حساب نیاوردیم.
----------------------------------------------------------------------------------------------


معرفی بهترین DVD writer


به ترتیب بهترین و بدترین های بازار را معرفی کرده ایم


LiteOn : این محصولات در بازار بسیار کمیاب شده اند. لنز قوی (قوی تر از Pioneer) و کیفیت و سرعت بالا از مشخصه ها Liteon می باشد. ناگفته نماند این شرکت به طور کاملا تخصصی به تولید دی وی دی و سی دی رایتر می پردازد و هیچ محصول دیگری تولید نمی کند.

Plextor: این شرکت هم به طور تخصصی به تولید دی وی دی رایتر می پردازد ولی مدل های تقلبی آن در بازار زیاد شده است و مدل های اصلی آن هم بر خلاف گفته فروشندگان بهترین نیست و از نظر قدرت خواندن سی دی های خش دار پس از لایت ان قرار می گیرد

Samsung DVD Writer : این محصول از کیفیت متوسطی برخوردار می باشد.

دی وی دی را در حدود 15 الی 20 دقیقه کپی می کند. ولی لنز آن از Pioneer قوی تر است و از پس بیشتر سی دی های خش دار بر می آید.

Pioneer : تا همین چند وقت پیش مدل مالزیایی این دی وی دی رایتر در بازار موجود بود. ولی در حال حاظر فقط مدل چینی آن در بازار یافت می شود.

این محصول سرعت بسیار بالایی دارد به طوری که اگر مادربردتان از Sata 2 برخوردار باشد می توانید سی دی را ظرف مدت 3 الی 4 دقیقه کپی کنید - همچنین دی وی دی را نیر در حدود 5 الی 6 دقیقه کپی می کند. از سرعت رایت بالایی نیز برخوردار است.

تنها اشکالش هم این است که سی دی و دی وی دی های خش دار را نمی تواند کپی کند.برای آنکه بهتر متوجه این موضوع شوید باید عرض کنم سی دی های خش داری که Pioneer از خواندنشان عاجز بود ، به راحتی توسط سی دی رام اصلی و قدیمی ASUS و سی دی رایتر TDK خوانده شدند.

HP : خرید این محصول را به هیچ وجه توصیه نمی کنم.زیرا بعد از مدت کوتاهی (حدود 3 ماه) درب آن باز نمی شود و مدام برای باز کردن آن باید از سوزن استفاده کنید. 6 دی وی دی از این مارک را خریداری کردم و همگی در چند ماه اول استفاده دچار این مشکل شدند.خاطر نشان می کنم تمام دی وی دی های خریداری شده اصلی و با گارانتی بودند

LG : با آنکه از محصولات ال جی خوشم می آید و محصولات ال جی را به دیگر محصولات ترجیح می دهم باید بگویم کیفیت DVD writer های ال جی افتضاح است به طوری که در بسیاری از موارد بعد از دو سه روز محصولتان دچار مشکل می شود و سی دی را نمی خواند.

دلتان به گارانتی خوش است.سراغ فروشنده می روید که اتفاقا نمایندگی مادیران را دارد و از او می خواهید محصول را تست کند.بعد از اینکه چند سی دی و دی وی دی را داخل آن گذاشت و نتوانست آنها را کپی کند می گوید این سی دی ها مشکل دارند و دی وی دی رایتر کاملا سالم است.از او می پرسید اگر این سالم است ، پس خراب کدام است . در جواب می گوید ما زمانی محصول را تعویض یا تعمیر می کنیم که دی وی دی رایتر اصلا روشن نشود ، نه اینکه نتواند سی دی را بخواند !!!!!!!!